Kód: 2-MPG-102/00
Priebežné hodnotenie: Samostatná práca na domácich úlohách a projektoch
Záverečné hodnotenie: Skúška
Cieľ: Študenti získajú potrebné teoretické základy a schopnosť pracovať so základnými technikami fotorealistickej počítačovej grafiky.
Osnova predmetu:
- Úvodné informácie
- Základné pojmy z rádiometrie a fotometrie, tabuľka rádiometrických a fotometrických veličín
- Interakcia svetla s povrchom, BRDF
- Fyzikálne založené modely osvetlenia a tieňovacie algoritmy
- Ray tracing, prienik lúča s objektmi, test bod vs. polygon v 2D
- Distribuovaný ray tracing, metódy urýchlenia výpočtov v ray tracingu
- Integrovanie metódami Monte Carlo
- Generovanie vzoriek pre metódy MC, Multiple Importance Sampling
- Zobrazovacia rovnica, Path Tracing, Bidirectional Path Tracing
- Radiačná metóda, výpočet form-faktorov, riešenie sústavy rovníc radiačnej metódy
- Mapovanie textúr
- Metódy zobrazovania tieňov
Doplňujúce materiály k prednáškam:
Základné pojmy z rádiometrie a fotometrie, fotometria a rádiometria, matematika v rádiometrii, dω = sinθ dθ dφ
Interakcia svetla s povrchom, BRDF
Integrovanie metódami Monte Carlo
Monte Carlo Integration
Bias in rendering
Zobrazovacia rovnica, Distribuovaný ray tracing a path tracing, Path Tracing II, Bidirectional Path Tracing
Bidirectional Path Tracing (Adamsen)
Radiosity and Relaxation Methods
Realtime Shadows, Shadow Rendering Techniques: Hard and Soft
Global Illumination Compendium
- Vzorcovník
Cvičenie zabezpečuje Mgr. Marcel Makovník. Ďalšie informácie nájdete na webstránke cvičenia.
Literatúra:








Na stiahnutie: