Kód: 2-MPG-102/00
Priebežné hodnotenie: Samostatná práca na domácich úlohách a projektoch
Záverečné hodnotenie: Skúška
Cieľ: Študenti získajú potrebné teoretické základy a schopnosť pracovať so základnými technikami fotorealistickej počítačovej grafiky.
Osnova predmetu:
- Úvodné informácie
- Základné pojmy z rádiometrie a fotometrie, tabuľka rádiometrických a fotometrických veličín
- Interakcia svetla s povrchom, BRDF
- Fyzikálne založené modely osvetlenia a tieňovacie algoritmy
- Ray tracing, prienik lúča s objektmi, test bod vs. polygon v 2D
- Distribuovaný ray tracing, metódy urýchlenia výpočtov v ray tracingu
- Integrovanie metódami Monte Carlo
- Generovanie vzoriek pre metódy MC, Multiple Importance Sampling
- Zobrazovacia rovnica, Path Tracing, Bidirectional Path Tracing
- Radiačná metóda, výpočet form-faktorov, riešenie sústavy rovníc radiačnej metódy
- Mapovanie textúr
- Metódy zobrazovania tieňov
Doplňujúce materiály k prednáškam:
- Základné pojmy z rádiometrie a fotometrie, fotometria a rádiometria, matematika v rádiometrii, dω = sinθ dθ dφ
- Interakcia svetla s povrchom, BRDF
- Integrovanie metódami Monte Carlo
- Monte Carlo Integration
- Bias in rendering
- Zobrazovacia rovnica, Distribuovaný ray tracing a path tracing, Path Tracing II, Bidirectional Path Tracing
- Bidirectional Path Tracing (Adamsen)
- Radiosity and Relaxation Methods
- Realtime Shadows, Shadow Rendering Techniques: Hard and Soft
- Global Illumination Compendium
- Vzorcovník
Cvičenie zabezpečuje Mgr. Marcel Makovník. Ďalšie informácie nájdete na webstránke cvičenia.
Literatúra:
Žára Jiří, Beneš Bedřich, Sochor Jiří, Felkel Petr: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2004
Moller, Haines, Hoffman: Real-Time Rendering, A K Peters, 2018
Hughes, van Dam, McGuire, Sklar, Foley, at all: Computer Graphics: Principles and practice, Addison-Wesley, 2013
Eric Lengyel: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Cengage Learning PTR, 2011
Pharr, Humphreys: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation, Morgan Kaufmann, 2010
Buss Samuel: 3-D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL, Cambridge University Press, 2003
Shirley, Ashikhmin, Marschner: Fundamentals of Computer Graphics, A K Peters, 2009
Watt Alan: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley, 1999
Moller, Haines, Hoffman: Real-Time Rendering, A K Peters, 2018
Hughes, van Dam, McGuire, Sklar, Foley, at all: Computer Graphics: Principles and practice, Addison-Wesley, 2013
Eric Lengyel: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Cengage Learning PTR, 2011
Pharr, Humphreys: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation, Morgan Kaufmann, 2010
Buss Samuel: 3-D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL, Cambridge University Press, 2003
Shirley, Ashikhmin, Marschner: Fundamentals of Computer Graphics, A K Peters, 2009
Watt Alan: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley, 1999
Na stiahnutie: