Kód: 2-MPG-102/00

Priebežné hodnotenie: Samostatná práca na domácich úlohách a projektoch

Záverečné hodnotenie: Skúška

Cieľ: Študenti získajú potrebné teoretické základy a schopnosť pracovať so základnými technikami fotorealistickej počítačovej grafiky.

Osnova predmetu:

  1. Úvodné informácie
  2. Základné pojmy z rádiometrie a fotometrie, tabuľka rádiometrických a fotometrických veličín
  3. Interakcia svetla s povrchom, BRDF
  4. Fyzikálne založené modely osvetlenia a tieňovacie algoritmy
  5. Ray tracing, prienik lúča s objektmi, test bod vs. polygon v 2D
  6. Distribuovaný ray tracing, metódy urýchlenia výpočtov v ray tracingu
  7. Integrovanie metódami Monte Carlo
  8. Generovanie vzoriek pre metódy MC, Multiple Importance Sampling
  9. Zobrazovacia rovnica, Path Tracing, Bidirectional Path Tracing
  10. Radiačná metóda, výpočet form-faktorov, riešenie sústavy rovníc radiačnej metódy
  11. Mapovanie textúr
  12. Metódy zobrazovania tieňov

Doplňujúce materiály k prednáškam:

Cvičenie zabezpečuje Mgr. Marcel Makovník. Ďalšie informácie nájdete na webstránke cvičenia.

Literatúra:

SK Žára Jiří,  Beneš Bedřich,  Sochor Jiří, Felkel Petr: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2004
EN Moller, Haines, Hoffman: Real-Time Rendering, A K Peters, 2018
EN Hughes, van Dam, McGuire, Sklar, Foley, at all: Computer Graphics: Principles and practice, Addison-Wesley, 2013
EN Eric Lengyel: Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Cengage Learning PTR, 2011
EN Pharr, Humphreys: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation, Morgan Kaufmann, 2010
EN Buss Samuel: 3-D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL,  Cambridge University Press, 2003
EN Shirley, Ashikhmin, Marschner: Fundamentals of Computer Graphics, A K Peters, 2009
EN Watt Alan: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley, 1999

Na stiahnutie:

  1. Template a podklady k prvému projektu v C#
  2. Template a podklady k druhému projektu v C#
  3. Template a podklady k tretiemu projektu v C#
  4. Template a podklady k poslednemu projektu v C#