Kód: 2-MPG-145/15

Záverečné hodnotenie: ústna skúška

Cieľ: Oboznámiť študentov s architektúrou grafických zariadení používaných v počítačovej grafike.

Osnova predmetu:

         Úvodné informácie

  1. Zobrazovacie zariadenia v počítačovej grafike
  2. Zariadenia zobrazujúce 3D obraz
  3. Projektory
  4. Skenery
  5. Dotykové displeje, tablety a digitizéry
  6. Tlačiarne a plotre
  7. Vstupné zariadenia počítačovej grafiky
  8. Komunikácia grafických zariadení s PC
  9. Zariadenia pre virtuálnu a rozšírenú realitu
  10. Zloženie a funkcie grafických kariet
  11. Architektúra zobrazovacích zariadení
  12. Prehľad API pre prácu s grafickými kartami

Materiály na stiahnutie su prístupné len po prihlásení! (Prihlasovacie meno je architektura, heslo vám oznámim na požiadanie)

Literatúra:

SK R. Bohdal: Zariadenia pre rozšírenú a virtuálnu realitu. Knižničné a edičné centrum FMFI UK, 2020, Bratislava
SK B. Vozáryová: História, vývoj a porovnávanie technológií zobrazovacích zariadení, Bakalárska práca, FMFI UK, 2011
EN J. D. Foley, A. van Dam: Fundamental of Interactive Computer Graphics, Addison Publishing, 1984
EN J. D. Murray, W. van Ryper: Encyclopedia of Graphics File Formats, 2nd Edition, O'Reilly Media, 1996
Užitočné odkazy:

Všeobecné -

EN The PC Technology Guide  - vhodnou a zrozumiteľnou formou napísané články ako jednotlivé zariadenia fungujú
EN How Stuff Works - stránky venované nielen počítačom a elektronike (určitá obdoba encyklopédie s vysvetlením princípov)
EN Tom's Hardware Guide - vhodné pre "fajnšmekrov" zaujímajúcich sa o hardvér počítačov (množstvo článkov, noviniek a fórum)
CZ Svět Hardware - podobne orientovaná stránka ako predošlá, našťastie nemusíte vedieť anglicky

K jednotlivým témam -