Kód: 2-MPG-111
Priebežné hodnotenie: Test, projekt
Záverečné hodnotenie: Skúška
Cieľ: Poskytnúť vedomosti a zručnosti pre autorskú konštrukciu sieťovo dostupných virtuálych prostredí.
Osnova predmetu:- Semiotika virtuálnych prostredí.
- Filozofická analýza kultových filmov Matrix a Cube.
- Princípy a zariadenia na virtuálnu navigáciu, interakciu a kooperáciu.
- Rozšírená a zmiešaná realita.
- Kuniiho prístup k imerzívnym multimédiám.
- Koncepcie Semantic Web a WWD (Digital Library, projekt DELOS).
- Konštrukcia a prezentácia virtuálnych svetov.
- Aplikácie vo virtuálnych galériách, archeológii, MUD, on-line hrách.
- Cyber city a virtual habitat.
- Sociálne implikácie nových médií.
Literatúra:
Berners-Lee, T. et al.: The Semantic Web. Scientific American, 2001.Karner, K. et al.: Virtual Habitat. PCV 2002 Tutorial. Graz: VRVis, 2002.
Qvortrup, L.: Virtual Interaction: Interaction in Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2001.
Qvortrup, L.: Virtual Space: Spatiality in Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2002.
Qvortrup, L.: Production Methods: Behind the Scenes of Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2002.