Kód: 2-MPG-111

Priebežné hodnotenie: Test, projekt

Záverečné hodnotenie: Skúška

Cieľ: Poskytnúť vedomosti a zručnosti pre autorskú konštrukciu sieťovo dostupných virtuálych prostredí.

Osnova predmetu:
  1. Semiotika virtuálnych prostredí.
  2. Filozofická analýza kultových filmov Matrix a Cube.
  3. Princípy a zariadenia na virtuálnu navigáciu, interakciu a kooperáciu.
  4. Rozšírená a zmiešaná realita.
  5. Kuniiho prístup k imerzívnym multimédiám.
  6. Koncepcie Semantic Web a WWD (Digital Library, projekt DELOS).
  7. Konštrukcia a prezentácia virtuálnych svetov.
  8. Aplikácie vo virtuálnych galériách, archeológii, MUD, on-line hrách.
  9. Cyber city a virtual habitat.
  10. Sociálne implikácie nových médií.

Literatúra:

Berners-Lee, T. et al.: The Semantic Web. Scientific American, 2001.
Karner, K. et al.: Virtual Habitat. PCV 2002 Tutorial. Graz: VRVis, 2002.
Qvortrup, L.: Virtual Interaction: Interaction in Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2001.
Qvortrup, L.: Virtual Space: Spatiality in Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2002.
Qvortrup, L.: Production Methods: Behind the Scenes of Virtual Inhabited 3D Worlds. Springer-Verlag, 2002.