Kód: 2-MPG-201
Priebežné hodnotenie: Projekty
Záverečné hodnotenie: Skúška
Cieľ: Oboznámiť študentov s technikami animácie a virtuálnej reality.
Osnova predmetu:- Počítačová animácia.
- Animačné jazyky.
- Animácia na rastrových zariadeniach.
- Fyzikálne založené animácie.
- Animácie artikulačných štruktúr: dopredná a inverzná kinematika, key-frame animácia.
- Kvaterniónová reprezentácia orientácie, simulácia pohybu.
- Priebehová a procedurálna animácia, morfing, simulácia zrýchlenia, deformácie, multimediálne dátové technológie.
- Textúry a ich využitie v renderingu.
- Virtuálna realita.
- Základné princípy a metódy dokumentácie a konštrukcie virtuálnych prostredí.
- Jazyk VRML.
- Navigácia a kooperácia vo virtuálnych svetoch.
Literatúra:
Ružický, E.: Úvod do počítačovej grafiky, skriptá, MFF UK Bratislava, 1991.
Žára, J. a kol.: Počítačová grafika, princípy a algoritmy, Grada, Praha 1992.
Ružický, E., Ferko, A.: Počítačová grafika a spracovanie obrazu, Sapientia, Bratislava 1995.
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, Praha 1998.
Žára, J., VRML-97. Laskavý pruvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno 1998.
Žára, J. a kol.: Počítačová grafika, princípy a algoritmy, Grada, Praha 1992.
Ružický, E., Ferko, A.: Počítačová grafika a spracovanie obrazu, Sapientia, Bratislava 1995.
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, Praha 1998.
Žára, J., VRML-97. Laskavý pruvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno 1998.