Kód: 2-MPG-201

Priebežné hodnotenie: Projekty

Záverečné hodnotenie: Skúška

Cieľ: Oboznámiť študentov s technikami animácie a virtuálnej reality.

Osnova predmetu:
  1. Počítačová animácia.
  2. Animačné jazyky.
  3. Animácia na rastrových zariadeniach.
  4. Fyzikálne založené animácie.
  5. Animácie artikulačných štruktúr: dopredná a inverzná kinematika, key-frame animácia.
  6. Kvaterniónová reprezentácia orientácie, simulácia pohybu.
  7. Priebehová a procedurálna animácia, morfing, simulácia zrýchlenia, deformácie, multimediálne dátové technológie.
  8. Textúry a ich využitie v renderingu.
  9. Virtuálna realita.
  10. Základné princípy a metódy dokumentácie a konštrukcie virtuálnych prostredí.
  11. Jazyk VRML.
  12. Navigácia a kooperácia vo virtuálnych svetoch.

Literatúra:

Ružický, E.: Úvod do počítačovej grafiky, skriptá, MFF UK Bratislava, 1991.
Žára, J. a kol.: Počítačová grafika, princípy a algoritmy, Grada, Praha 1992.
Ružický, E., Ferko, A.: Počítačová grafika a spracovanie obrazu, Sapientia, Bratislava 1995.
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, Praha 1998.
Žára, J., VRML-97. Laskavý pruvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno 1998.